Günün Sözü : Yeteri kadar eğitime sahip olmalısın ki,
çevrendeki insanları gereğinden büyük görmemek için ;
fakat bilgeliği sağlayacak kadar da eğitimin olmalı ki, onları küçük görmemek için . - M. L. Boren

 Eğitim Hizmetleri / Program & İçerik

“Eğitim insan kişiliğini bütünler, ama eğitimin kendisi de kişinin deneyimleriyle bütünleşir, çünkü insan yaradılışındaki yetiler, eğitimle budanması gereken yaban bitkileri gibidir.  Deneyimlerle pekiştirilmemiş bir öğrenim ise çok belirsiz teorik bilgilere dayanır.” - Bacon

Eğitim hizmetleri içeriğinde yer alan eğitimler kuruma özel verilmektedir. Eğitim programları , eğitim hizmetini isteyen kuruluşun ; organizasyon yapısı, kurum kültürü ve faaliyet gösterdiği sektörün özellikleri dikkate alınarak kuruluşa özel oluşturulmaktadır. Programın  kapsam ve genişliğine göre gerektiğinde bir ön  inceleme  yapılarak  program hazırlanmaktadır.

Özetle ; Ümit Öztürk tarafından verilen özel veya genel eğitim programları yurt içi veya yurt dışından temin edilen ya da devşirilen programların kopyalanması, Türkçeleştirilmesiyle değil, kuruluşların koşullarına göre, anlatıklarını  uygulamış, yaşamış, 25 yıllık bir deneyimin süzgecinden geçen bilgiler eğitimlere katılanlara paylaşılmaktadır.

Eğitimler ;

  • Strateji , Vizyon toplantıları : Program, ortaklar,  tepe yönetim ve farklı bölümlerden personelin katılımı ile yapılır. Kuruluşun stratejileri gözden geçirilir, vizyon ve bu vizyona  ulaşmak için gereken yol haritaları belirlenir. Katılımcı sayısı 50 katılımcı ile sınırlı olup 2 tam gün sürelidir.
  • Biz Bize toplantıları : Bu programın amacı, kuruluş yönetimi, çalışanlar ve iş ortakları (bayii, acente, hizmet tedarikçileri vb.)  arasında iletişimi arttırmak, takım ruhunu canlandırmak ve işe yansıtmaktır. Programda kuruluşun sorunları ve çözüm önerileri değerlendirilerek grubun  ortak sonuçlara ulaşması hedeflenmektedir. Program sonunda hazırlanan bir uygulama  planı ile alınan kararların uygulanması sağlanmaktadır. Katılımcı sayısı 50 , program süresi 2 – 3 tam gündür.
  • Beceri Geliştirme Programları : Yönetici ve çalışanların mevcut yönetim ve organizasyon  becerilerini geliştirmeye yönelik programlardır. Bu programların genel bir listesi aşağıda yer almaktadır. Beceri geliştirme programları süresi, kuruluşun ihtiyacı ve program konusuna göre 1 – 3 gün arasında değişmektedir. Katılımcı sayısı 16 katılımcı ile sınırlıdır.
  • İnsan Kaynakları Programları : Bu programların amacı İnsan kaynakları bölümlerinde çalışan yönetici ve personelin gelişimlerine yönelik ; İşe alma, seçme yerleştirme, mülakat teknikleri, performans yönetimi, performans değerleme, iş analizleri, iş tanımları, iş değerleme, iletişim, yetkinliklerle yönetim, hedeflerle yönetim, balance scorecard, kariyer yönetimi, eğitimcinin eğitimi gibi insan kaynakları konularını kapsamaktadır.

Aynı programlar İnsan kaynaklarından hizmet alan diğer bölümlerin bilgilendirilmesine yönelik olarak da hazırlanmaktadır. Programın amacı, insan kaynakları bölümü  müşterilerinin  bilinçlendirmesini sağlayarak İnsan kaynakları bölümleri hizmet kalitesi ve etkinlğini arttırmaktır.

Kuruma özel eğitim  programları için kuruluşlardan istenenler ;

  • Eğitim için uygun (ısı, ışık, ses, büyüklük) bir salonun tahsis edilmesi,
  • Eğitime katılacak personelin eğitimden 1 hafta önce bilgilendirilerek katılmcı listesinin kesinleştirilmesi
  • Eğitimlere katılım sayısı beceri geliştirme programlarında 16  , strateji, vizyon  ve katılım paylaşım toplantılarında 50 katılımcıyla sınırlıdır.
  • Katılımcıların programa kesintisiz katılımları istenir,
  • Beceri geliştirme programları katılımcılarına eğitim sonunda sertifika verilir.

EĞİTİM HİZMET BEDELİ :

  • Eğitim hizmet bedeli  genel olup, kuruluşun özellikleri, katılımcı sayısı, program sayısı ve diğer özelliklere göre farklılık gösterebilir.
  • Eğitim yeri, konaklama ve ulaşım giderleri eğitim talebinde bulunan kuruluş tarafından karşılanır.


BECERİ GELİŞTİRME PROGRAMLARI / KAPSAM ve İÇERİK

EĞİTİMİN ADI İÇERİK SÜRE(Gün) KATILIMCI PROFİLİ
  YÖNETİM TEKNİĞİ / COACHING

Bu program, yönetici ve yönetim becerilerinin geliştirilmesi amacıyla tasarlanmıştır. Yönetici, Koç ve Lider gibi kavramların gerektirdiği yapı ve gereksinimlerin yanı sıra programa katılanların yönetim becerileri de saptanarak uygulama için yönlendirme ve feedback verilmektedir.

Yöntem : Katılımlı ve uygulamalı, iş örnekleri üzerinde grup çalışması

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Koçluk ve Liderlik farkları
  • Temel sorumluluklar ve sorunlar
  • Etkili koçluğun anahtarı
  • Koçluk becerilerinin ölçülmesi ( Uygulama)
  • Temel Yönetim teknikleri

 

 

2 Gün

 

 

Yöneticiler ve yönetici adayları

    YARATICI PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ

İş yaşamında bazen basit gibi görünen problemlerin zamanında çözülmemesi ya da basit problemlerin karmaşık yöntemlerle çözülmesi problemi içinden çıkılmaz hale getirmektedir. Bu program, problemlerin basit ancak anlaşılabilir tekniklerle çözümünü katılımcılara aktarmak amacıyla tasarlanmıştır.

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Yaratıcı problem çözme modeli,
  • Problemin tanımı
  • Mevcut durumun belirlenmesi
  • Veri toplama
  • Çözümler
  • Uygulamalar
  • Problem Çözme Teknikleri

 

 

1 Gün

 

 

Yöneticiler ve yönetici adayları

İŞ YAZILARI YAZMA TEKNİKLERİ

Bazen yolunda giden işlerin dikkatsiz ya da plansız yapılan yazışmalarla olumsuz etkilendiği bozulan iletişimin şirket imajını ve işlerini de kesintiye uğrattığı yaşadığımız bir gerçektir. Verimli,  ve doğru  yazı yazmak iş  sorumluluğu olan her personelin öğrenmesi gereken bir temel beceridir.

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Ne yazıyorum ???
  • Yazdığım yazı ve sonuçları !!!
  • Okuyucuya göre yazı yazmak
  • Yazı tipleri
  • Taslak
  • Aktif ve pasif cümlenin kullanımı
  • Active vs. Passive Voice
  • Yazı organizasyonu
  • Editing Process
  • Formatlama tekniği
1 Gün

Yöneticiler ve yönetici adayları

SUNUM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

İşi bilmek yetmiyor. Bildiğin işi ya da çözümü bazen bağlı olduğun yöneticiye, bazen müşterilerine ve bazen de patronuna doğru ve uygun bir yöntemle anlatmak gerekiyor. Bir şeyleri anlatmak için uzun zaman da pek yok. Size ayrılan sürede anlatmak istediklerinizi  etkin bir sunum planı ile anlatabilirseniz fikirlerinizi, hizmetleri ya da ürünlerinizi satabilirsiniz. Aksi takdirde anlattıklarınız masaldan öteye gitmez :

Katılımcılar bu eğitim sonunda aşağıdaki bilgilere sahip olacaktır ;

  • Etkin sunumun üç yolu,
  • Görsel araçlarla sunum,
  • Anlaşılabilirlik,
  • Ses tonunun kullanımı,
  • Prezantasyon tekniklerinin genel formatını öğrenmek.

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Sunuma hazırlık,
  • İlk sunum
  • Video ile değerlendirme
  • Neleri geliştirmeliyim ?
  • Ses tonum !!!
  • Ses pratiği
  • Temel yanlışlıklar
  • Teknikler
2 Gün

Yöneticiler ve yönetici adayları, Pazarlama / Satış Grubu

TELEFON BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Telefon bazen müşterilerin şirketlerle ilk teması sağladıkları, sonuçta başarı veya başarısızlığa da neden olabilen önemli bir iletişim aracıdır. Çünkü telefonun etkin kullanılmaması, sözcüklerin yerinde ve gereken tonlamalar yapılmadan kullanımı yanlış anlamalara, iş kaybına ve şirket imajının  zedelenmesine neden olabilir. Bu programın gayesi telefonla iletişim kalitesinin arttırılarak bu yüzden oluşan müşteri şikayetlerini en aza indirmek ve telefonu etkili bir araç kullanmaktır.

  • Sesin telefonda etkin kullanımı (mesajlar),
  • Telefon kullanım teknikleri  ve incelikleri,
  • Etkili dinleme ve sözlü iletişim becerilerinin geliştirilmesi,
  • Zor durumlarda (stres, sinirli müşteri vb.) telefonla iletişim becerisinin geliştirilmesidir.

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Telefonla iletişimde yaşadığımız deneyimler, sorunlar
  • Telefon ve ses tonunuz (mesajlarınız !!!)
  • İyi ve kötü tonlamalar,
  • Nasıl konuşmalıyız ?
  • İnsanlar niçin dinlemezler ???
  • Telefonda dinleme becerisinin geliştirilmesi,
  • Profesyonel telefon sözcükleri
  • Müşteri problemleri ve şikayetleri
  • Kızgın müşteriyle konuşmak (sakinleştirebilmek).
1 Gün

Telefonu kullanan tüm personel. Öncelikle Haberleşme Personeli, Sekreterler ve Santral Hizmetleri personeli.

SATIŞ  BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Satış bilgisi ve satış teknikleri konusunda aynı şirket çatısı altındaki satış personelinin farklı bilgi ve yeterlilikte olması satış ve müşteri ilişkilerinde sorunlar yaratabilir. Bu program, satış teknikleri ve yöntemi konusunda satış grubunu aynı bilgilerle donatarak, uygulamada bilgi eksikliğinden kaynaklanabilecek sorunları önleyerek satış verimliliğini arttırmaktır.

  • Satış ve pazarlama tanımı,
  • Satış dinamiği,
  • Satış ilkeleri (10 emir),
  • Satış adımları ve müşteriye göre farklılıklar.

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Satışı kim batırır ???
  • Ürün kendini satar (mı ?)...
  • Herşey yolunda (mı?)...
  • Satış adımları
  • Satış teknikleri
  • Satışın planlanması
  • İlkeler
  • Uygulamalar
2 Gün

Satış personeli. 

PERFORMANS DEĞERLENDİRME

İyi bir performans yönetimi, sistemin tanıtımı ve katılımı sağlanmış yöneticilerin performans değerlendirme tekniği konusunda bilgilendirilmesi, doğabilecek sorunlara önceden hazırlanmaları ile mümkündür. Sistem iyi dizayn edilse bile değerlendirme konusunda bilgilendirilmeyen ya da buna önem vermeyen yöneticiler nedeniyle uygulamada sapmalar olacaktır . Katılımcılar bu eğitim sonunda aşağıdaki bilgilere sahip olacaktır ;

  • Performans değerleme adımları
  • Değerleme problemleri
  • Değerleme görüşmesi
  • Lider Profili ve değerlemeye etkileri.

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Performans Yönetimi nedir ? Ne işe yarar ?
  • Amaçlar
  • Sonuçların kullanımı
  • Değerleme adımları
  • Problemler / Çözümler
  • Profiliniz ve görüşmeye etkileri (kendini tanı)
  • Rol oynama (değerlendirme görüşmesi)
  • Form ve Formatlarla uygulama
1 Gün Yöneticiler
TAKIM OYUNU (KURULUŞ/YÖNETİM)

Günümüzde artık kişiye bağlı yapılanma ve yönetimlerin başarısız kaldığını  yaşadığımız krizde de gördük. Ancak, organizasyonda takım yönetim uygulamalarının amaca uygun yapılmamasının da bazen organizasyonda yeni krizler yarattığını görmekteyiz. Bu programın amacı organizasyonda takım kurma, oluşturma ve yönetme konusunda gereken adımları katılımcılarla paylaşmak ve onları oyuna hazırlamaktır. Katılımcılar bu eğitim sonunda aşağıdaki bilgilere sahip olacaktır.

  • Paylaşılan Vizyon
  • Kollektif Rol
  • Takım ve İletişim
  • Takımda Rol Paylaşımı

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Beklentileriniz – Hedefleriniz ???
  • Takım gözlüğü ile bakmak...
  • Takım vizyonunun geliştirilmesi
  • Yol haritası
  • Takım iletişimi
  • Takım rehberi / ilkeler
  • İş planlaması / Takım fotoğrafı (Biz nasıl bir takımız ?)

 

2,5 Gün

Ortaklar, Üst yönetim, Yöneticiler

PROJE YÖNETİMİ

Projeler doğal olarak başlangıç ve bitiş süreleri belirli zamanla sınırlı işlerdir. Bir yandan günlük işlerinizi yaparken bir yandan da üstlendiğiniz özel projeleri yürütmek ve dengeyi korumak, işleri başarıyla tamamlamak doğru öngörü ve iyi bir planla gerçekleşir. Bu programın amacı proje yönetimi ilkeleri ve uygulamaları ile katılımcıları bilgilendirmektir.Katılımcılar bu eğitim sonunda aşağıdaki bilgilere sahip olacaktır ;

  • Proje yönetimi ilkeleri
  • Kritik faktörler
  • Planlama yöntemleri

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Proje yönetimi adımları
  • Her adım için başarı faktörleri
  • Adım / aşama tanımı
  • Planlama
  • Gantt Chart
  • PERT
  • Planlama ve maliyet boyutu
  • Uygulama adımı
  • İzleme adımı
2 Gün

Yöneticiler, Proje Yöneticileri ve Liderleri

MÜLAKAT YÖNETİMİ 

Şirket Kültürü belki de uzun yıllara dayanan alışkanlıklar ve geleneklerin şekillendirdiği, özünde şirkette çalışanların soluduğu bir ortamdır. Şirkete yeni bir personel alımı öncelikle bu iklime uygun adayın belirlenmesidir. Seçimin doğru yapılması mülakat adımlarının iyi bilinmesi ve uygulanmasına bağlıdır. Katılımcılar bu eğitim sonunda aşağıdaki bilgilere sahip olacaktır ;

  • Mülakat adımları
  • Planlama
  • Soru Formatları
  • Tanımlar

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Mülakat Yönetimi nedir ? Ne işe yarar ?
  • Amaçlar
  • Araçlar
  • Adımlar
  • Problemler / Çözümler
  • İş Oyunu (2 uygulama)
1 Gün

İ.K. Yönetici ve uzmanları

Eleman seçme görüşmelerine katılan Yöneticiler
TOPLANTI YÖNETİMİ

İşletmede iletişimin en önemli araçlarından biri sık sık başvurduğumuz toplantılardır. Ancak amacına uygun yapılmayan toplantılar da önemli zaman kayıplarına neden olmaktadır.

Bu programın amacı Toplantı Yönetimi konusunda katılımcıları bilgilendirmek, toplantıları iletişim ve karar almada etkili bir araç olarak  kullanmalarına yardımcı olmaktır. Katılımcılar bu eğitim sonunda aşağıdaki bilgilere sahip olacaktır ;

  • Toplantıların Planlanması
  • Toplantı yönetimi,
  • Toplantı problemleri ve çözümleridir.

PROGRAM ÇERÇEVESi

  • Toplantı adımları
  • Sorunlar
  • Yönetim tekniği
1 Gün Yöneticiler ve sık toplantı yapan uzmanlar, toplantılara katılanlar
İNSAN KAYNAKLARI  YÖNETİMİ

Şirketlerde İ.K. Yönetiminde karşılaşılan sorunların önemli bir bölümünün, bu bölümde yapılan işlerin önem ve sonuçlarının diğer bölümler (müşteriler) tarafından yeterince bilinmemesinden kaynaklandığı görülmektedir. Bilgi eksikliği İ.K. bölümünden yeterince yararlanamama ya da yeni sorunlara neden olmaktadır. Program kapsamında İ.K. Bölümünden servis alan bölümlere İ.K. sistemi ve gerekçeleri uygulamalı olarak aktarılacaktır. Katılımcılar bu eğitim sonunda aşağıdaki bilgilere sahip olacaktır ;

  • İ.K. dünden bugüne...
  • Personel Yönetimi / İnsan Kaynakları Yönetimi tanımlar
  • İ.K. görevler / sonuçlar
  • Uygulamalar (Türkiye / AB / USA)

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Tarihçe
  • İ.K. ‘nı anlamak / Uygulamalar
    • Görevler
    • İşe alma
    • İşe uyum
    • Planlama
    • Ücret yönetimi
    • Gülümseten servisler
    • Performans Yönetimi
    • Kariyer Yönetimi
1 Gün

Yöneticiler

EĞİTİMCİNİN EĞİTİMİ

Konuşmak, öğretmek değildir. Bazen şirket içi veya dışında düzenlenen eğitimlere katılan katılımcıların yorumu, programın dolu dolu geçmesine rağmen eğitimcinin uzmanlığına rağmen yetersiz kaldığı doğrultusundadır.

Eğitimde öngörülen teknik ve taktiklerin kullanımı anlatılmak istenenin daha kolay aktarılmasını ve katılımı arttırmaktadır. Program, eğitimlerde katılımı arttırmak ve eğitim verimliliğini sağlamak üzere tasarlanmıştır. Katılımcılar bu eğitim sonunda aşağıdaki bilgilere sahip olacaktır ;

  • Eğitim teknikleri
  • Eğitim adımları
  • Eğitim planlama
  • Eğitim araçlarının kullanımı

PROGRAM ÇERÇEVESİ

  • Konuşmak öğretmek değildir !
  • Eğitimin planlanması
  • Eğitim teknikleri
  • Buz kırma tekniği
  • Örnek olay tekniği
  • İş oyunu tekniği
    • Diğer örnekler
  • Eğitim adımları / Prensipler
  • Eğitim araçları
  • Eğitim taktikleri
1 Gün Eğitim Uzmanları. Yöneticiler.
ISO 9000 KALİTE YÖNETİM PROGRAMI

Kalitenin artık her alanda daha fazla konuşulmaya başladığı  bu günlerde Toplam Kalite Yönetiminin ürün  veya hizmet üreten işyerlerinde bir gereklilik hatta bir zorunluluk olduğu herkes tarafindan kabul edilen bir gercek haline gelmiştir. Toplam Kalite Yönetimi, bir işletmenin müşterileri, hissedarları  ve çalışanlarının tatminini ve kamuoyunun bu isletmeye verdiği değerin yüksek olmasını hedefleyen bir yapı çerçevesinde  hareket eder. Yani işletmenin amaçları müşteri  tatminini, çalışanların memnuniyetini, karlılık  ve kamuoyundaki itibarını  sağlamaktır.

Bu amacları  gerçekleştirebilmek için :

  • Süreclerin etkili kontrol edilmesi ve doğru kaynaklarin kullanılması,
  • Liderlik ve çalışanların etkili yonetimi
  • Işletmede etkin bir iletişimin sağlanması gerekmektedir.

PROGRAM ÇERÇEVESİ (ISO 9000 standart başlıklarına göre)

  • YÖNETİM SORUMLULUĞU
  • KALİTE SİSTEMİ
  • SÖZLEŞMENİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
  • TASARIM KONTROLU
  • DOKÜMAN VE VERİ KONTROLU
  • SATINALMA
  • MÜŞTERİNİN TEMİN ETTİĞİ ÜRÜNÜN KONTROLU
  • ÜRÜN TANIMI VE İZLENEBİLİRLİĞİ
  • PROSES KONTROL
  • MUAYENE VE DENEY
  • MUAYENE, ÖLÇME VE DENEY TECHİZATI
  • MUAYENE   DENEY DURUMU
  • UYGUN OLMAYAN ÜRÜN KONTROLU
  • DÜZELTİCİ VE ÖNLEYİCİ FAALİYETLER
  • TAŞIMA, DEPOLAMA, AMBALAJLAMA, MUHAFAZA VE SEVKİYAT
  • KALİTE KAYITLARININ KONTROLU
  • İÇİ KALİTE DENETİMİ
  • EĞİTİM
  • SERVİS

 

1 Gün Kalite Yöneticileri / Yöneticiler ve diğer personel

 

Xplusweb Internet Hizmetleri